viernes, 28 de marzo de 2014

BENVINGUDA PRIMAVERA!!!

Bones nois i noies de cinquè,
La primavera ja ha arribat i ja s'acosta Sant Jordi... Aquí teniu alguns poemes perquè us comenceu a inspirar.



LA PRIMAVERA
Al jardí jo m’entraré,
i floretes colliré.
Si vols veure ocells volar,
vés pel maig a la muntanya.
Si vols veure ocells volar,
vés pel maig al colomar.
Allí canta el rossinyol,
la guatlla i la cadernera.
També hi canta la puput,
en el temps de primavera.

Joan Amades



EL PEIX I L’ORENETA
El peix voldria volar
cel amunt, com l’oreneta:
-Veig el cel tan gran i clar
que la mar em sembla estreta.
-Tens l’aigua ben transparent…
-Més ho és l’aire que respires.
Jo no veig el sol ixent
i tu cada dia el mires.
-Tu veus nacres irisats,
coralls i perles polides.
Som en dos mons separats;
són diferents nostres vides.
-Tu tens l’ala lliure i neta.
-Tu, l’escata de colors;
peix, no siguis envejós!
-M’agrades tant, oreneta!
-Doncs si treus cada matí
el capet fora de l’ona,
ens mirarem una estona.
També m’agrades a mi!

Joana Raspall

No hay comentarios:

Publicar un comentario